zondag 17 juni 2012

Portretfotografie

Yes we mogen weer gaan fotograferen! Mijn eerste reactie toen ik deze periode te horen kreeg dat we weer aan de slag moesten gaan met onze camera.
Dit jaar was het onderwerp Portretfotografie. Hierbij moesten we zelf een model zoeken en aan de hand van jou model een opzet maken wat je precies ging doen en hoe je te werk wilde gaan, maar ook wat je van je model wilde. Hoe wil ik mijn model laten overkomen bijvoorbeeld? Uiteindelijk hebben we 4 shoots gehad waarbij we uiteindelijk weer een serie moesten maken van 3 foto's en deze uit moesten printen op a3 formaat.
Mijn concept
Ik had gekozen voor Lotte, mijn nichtje. Waarom heb ik voor haar gekozen? Ik wist dat ze het zelf ook erg interessant vond om mij mee te helpen en zich er zelf ook erg in interesseerde. Dit is natuurlijk al een fijn uitganspunt. Maar ook vond ik het een uitdaging om vanuit haar innerlijke kenmerken haar neer te zetten zoals ze is, spontaan, rustig, terughoudend...
Mijn eindresultaat






Geen opmerkingen:

Een reactie posten